torstai 4. kesäkuuta 2009

Omaa paikkaa Etsymässä

Käsityöyrityksen markkinointi on Etsyssä yhtä työlästä kuin markkinointi yleensäkin on introvertille, omassa kammiossaan mielellään onnellisena puuhastelevalle " Tänään olis kiva olla vähän taiteilija"-käsityöläiselle.

Aloitin oman kauppani huhtikuussa ja pikku hiljaa markkinoinnin keinot Etsyssä alkavat tulla tutuiksi. Etsy on täynnä hauskoja ja koukuttavia tapoja saada aika kulumaan omia tuotteita esille tuoden ja toisten aikaansaannoksia ihaillen. Etusivun alareunaan ilmestyy aina sekunnin välein uusia kuvia tuotteista- ne hypnotisoivat tuijottamaan ja odottamaan lisää. Aina joskus näkee jotain kaunista ja massasta poikkeavaa, jota on pakko klikata.

Etsyn etusivulla on myös Treasury, kokoelma tavaroita joita yhdistää jokin teema. Treasury on parasta mainosta omalle tuotteelle- mutta tapana ei ole sujauttaa omaan kokoelmaan omia tuotteita, vaikka yhden mainostaminen periaatteessa onkin sallittu säännöissä. Itse olen tehnyt kaksi Treasury-kokoelmaa, toisessa oli aiheena kasvot ja toisessa turkoosi ja punainen ja olen kerännyt kivoja juttuja suosikkeihini kolmatta varten. Treasurya ei ole ihan helppo päästä tekemään- on odotettava ja kytättävä että listojen määrä putoaa 332:een. Muutaman kerran uni on voittanut odotellessa maagisen luvun räpsähtämistä ja seuraavaa tilaisuutta saa sitten odottaa pari päivää. Hullua mutta koukuttavaa:)

Etusivun vasemmassa yläreunassa lukee Showcase-Fresh picks from sellers. Sieltä pääsee katselemaan "näyteikkunoita". Myyjä maksaa yhden vuorokauden mainospaikasta 15-7 usd ja tuloksena voi olla myynti tai uusia sydämiä ja faneja kaupalle.



Terkuin
Kerttu Utunasta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat tervetulleita! Jos haluat, että käsittelemme esimerkiksi Etsyn tarjontaa jollakin tuotealueella, jätä vinkki.